fredag 26 februari 2016

Som vissa av er redan vet

Dagen innan jul rasade hela min värld.. Vissa av mina nära och kära vet vad som egentligen hände, men jag tänker inte gå in på detalj. Nu, 2 månader senare har jag äntligen landat i allt och accepterat min nya vardag. 

En vardag som nyskild 2 barns mamma och då jag valde att behålla huset så är jag nu även ensam husägare. En utav de första frågorna jag fick var "Hur ska du klara av att bo där själv".. Men vet ni vad? Det är just såna frågor som får mig att vilja kämpa ännu mer! Och redan nu har jag kört igång mitt första renoverings projekt på egen hand. Visst, det tar lite tid att renovera på egen hand men jag får det som jag vill ha det och jag kan vara extra stolt.. Jag har delat många år med barnens pappa på både gott och ont, men jag har inte ens fyllt 30 år än! Jag har hela livet framför mig och jag har så många saker jag ser fram emot.. Det finns inget ont som inte har nått gott med sig.

Just nu fokuserar jag bara på saker som får mig att må bra, och som stärker mig.. Just detta blev anledningen till varför jag valde att dra igång ett renoverings projekt just nu, för att jag mår bra av att renovera och förändra.. Sen i April ska jag börja plugga igen, visserligen bara för en kortare period men då kommer jag bara fokusera på mina barn, skolan och jobb! 

Så länge man har drömmar och mål så kan man komma precis hur långt man vill! Glöm aldrig att just du är värdefull och ta bort dom människor som inte uppskattar dig för den du är..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett härligt spår efter dig ♥